Päätin että kätevintä oli vetää nahkatakki niskaan ja ajaa Ducatilla Mersu-museoon. Suunnitelma toimi hyvin sillä laitoin sen parkkiin etuoven lähelle taksijonon viereen jalkakäytävälle, missä se ei häirinnyt ketään. Viralliset parkkipaikat olivat ties missä.
Rakennuksen tyyli oli moderni ja suurellinen kuten BMW Weltissäkin. BMW:llä oli uusien mallien esillepano ja esittely minusta paremmin ja Mersulla oli taas museopuoli enemmän esillä. Mielikuvaksi jäi että ennen mersut olivat hienoja mutta nyt vähän tavanomaisia vaikkakin kalliita.
Museossa oli hyvin peilattu mallien lisäksi maailmanpoliittinen tilanne sekä tärkeimmät historian merkkipaalut. Lisäksi kilpailupuoli oli hyvin esillä. Mm. Rosberg, Häkkinen ja Räikkönen.
Mielenkiintoinen tieto oli että vasta vuonna 1960 Saksan teillä oli enemmistö yksityisautoja. Vuonna 1961 valmistettiin jo viides miljoonas kuplavolkkari.
Illalla sitten ihmettelin väen paljoutta keskustassa. Keskellä kaupunkia on iso keskuspuisto, jossa istui porukkaa piknikillä. Keskustan ilmapiiri oli leppoisa ja kiireetön vaikka ihmisiä oli paljon. Varmaan siksi että kävelykatu on tosi leveä ja puistossa hyvin tilaa.