Toteutunut reitti ja kommentit

Kilsoja tuli reissulla kasaan yhteensä 1091 km.

Ducati Streetfighter V4 osoittautui erittäin mukavaksi ajaa mutkateillä. Tehoa oli riittävästi kierrosluvusta riippumatta. Oli nautinnollista päästellä kuin pyörä kääntyi nöyrästi ja kone murahteli mukavasti kun heitteli uusia vaihteita sisään ilman kytkintä. Siinä kun on sellainen ”quickshifter”.

Kulutus oli ainakin vielä melko korkea 7,2 litraa sadalla, joka rajoitti käytännön toimintasäteen noin 150 km:iin. Tuota voisi ehkä vähän venyttää, mutta ei kovin paljon.

Leirintäaluevarustuksen mukaanotto osoittautui ongelmalliseksi. Säkin voisi hieman taaemmas sijoittamalla saada mahtumaan mukaan mutta se on kuitenkin hyvin painava ja ei voi olla vaikuttamatta kevyen pyörän ominaisuuksiin.

Satula täytyy muotoilla uudestaan. Olin muokannut sitä mukavammaksi matka-ajoon, mutta näemmä höylännyt sen liian tasaiseksi vaikka se tuntui autotallitestissä ja koeajolenkillä hyvältä. Nakupyörä vaatii enemmän tukea satulan takaosasta korkeamman ilmavastuksen takia. Tällä hetkellä alkuperäinen satula on vielä paras.

Mukava matkanopeus on alle 130 km/h. Sen korkeampi nopeus lisää ilmanpainetta kypärään turhan paljon. Osansa voi olla myös pikkupleksillä joka kanavoi virtausta hieman ylemmäs, sillä rintakehässä ei tuntunut vastaavaa painetta. Potkua ja ominaisuuksiahan pyörässä riittäisi vaikka ajaisi kolmea sataa. Täytyy vain pitää kiinni silloin tosissaan.

Vaatetukseen tulee kiinnittää enemmän huomiota verrattuna aiempiin katettuihin pyöriin. Erityisesti keskivartalon kohdalle kanavoituu kylmä viima jo alle 20 asteen lämpötiloissa.